Office365 – czy to dobry wybór czy nie?

Opublikowano przez w Biznes, Blog, Tylko dla szefów.

Office365Jest kilka możliwości wyboru poczty dla Twojej firmy. ISP, Google, Microsoft. Gmail vs. Office365.

Są ISP (Internet Service Providers) tacy jak home.pl, az.pl, nazwa.pl, wielu zagranicznych takich jak 1ana1.com (już dostępny w PL).

Ale tak naprawdę liczy się na rynku tylko dwóch:

  1. Google z pocztą gmail
  2. Microsoft z Office365

Tym razem krótki podsumowanie odnośnie zalet Office365 jako całościowego pakietu do obsługi nie tylko poczty ale i pracy grupowej w firmie:

Zalety poczty Exchange Online:

  • 50 GB na każde konto;
  • Pełna synchronizacja z telefonem, komputerem i przez stronę internetową – zawsze mamy to samo na każdym komputerze;
  • Pełna synchronizacja z każdym urządzeniem:
    • telefonem
    • komputerem
    • przez stronę internetową, czyli przez przeglądarkę

Synchronizowane są:

  • poczta elektroniczna
  • kontakty
  • kalendarze
  • zadania

Wniosek: mamy ZAWSZE kopię zapasową swoich kontaktów w Outlooku i na serwerze Microsoftu w chmurze. W przypadku problemów z jednym z urządzeń możemy mieć dostęp do swoich danych z każdego innego urządzenia na świecie, które ma internet.

Dodatkowe zalety to:

  • Pełna synchronizacja z serwerem umożliwia w miarę szybką konfigurację użytkownika na nowym komputerze. W sprawie poczty nic nie trzeba przegrywać.
  • Możliwość utworzenia specjalnych kalendarzy zasobów np. Sala konferencyjna, urlopy czy wydarzenia – dostępna dla pracowników. Możliwość planowania z wykorzystaniem zasób z poziomu Outlooka lub przez stronę internetową
  • Łatwy sposób ustawienia „Wiadomości urlopowych” z poziomu Outlooka, przez telefon lub przez stronę internetową. Już nie będziesz musieć prosić swojego informatyka o ustawienie za Ciebie!
  • Super funkcjonalny podgląd konta przez stronę internetową – wygląda prawie identycznie jak Outlook na komputerach.
  • Dużo mniejsza ilość SPAMu niż u innych ISP. Możliwość kontrolowania i ustawiania opcji filtrowania niechcianych wiadomości.

Dodatkowy atut to praca grupowa, a w niej w szczególności:

  • Możliwość udostępniania kalendarzy lub całej skrzynki innym osobom z poziomu Outlooka lub przez stronę internetową.

Co trzeba zrobić aby mieć Office365 i ile to kosztuje??

Żeby w pełni wykorzystać Exchange Online musimy mieć Office w wersji 2016.

W roku 2017 Office w wersji 2007 nie będzie wspierany przez Microsoft.

Na tą chwilę możesz jeszcze używać pakiety Office 2010 oraz Office 2013.

Jakie są warianty:

W przypadku Office 365 w wariancie Business Premium mamy:

  • Pocztę Exchange Online
  • 1 TB miejsca na każdego użytkownikach na backup danych.
    • Uwaga mamy tutaj 30 dniowy kosz dla użytkownika i 30 dniowych kosz dla administratora czyli po usunięciu pliku mamy 60 dni na odzyskanie.
  • 1 TB na witrynę SharePoint.
    • SharePoint możemy wykorzystać jako przestrzeń wspólną na własne dokumenty wewnętrzne. Dzięki temu można edytować dokumenty Office przez kilka osób jednocześnie.
    • Możemy to także potraktować jak portal na dane dla naszych klientów. Klienci mogą logować się przez konta darmowe Microsoft Live. Mogą używać do dostępu także swoje konta Office365.
  • Oprogramowanie Office na komputerach, MAC i urządzenia mobilne (zawsze najnowsza wersja pakietu Office).
  • Jedno konto (jeden użytkownik Office365) posiada możliwość zainstalowania 5 instalacji (licencji) pakietu Office365 na swoim komputerze, laptopie, tablecie.

Oczywiście jeśli macie dalsze pytania, chętnie na nie odpowiemy.

Czekamy na Wasz kontakt!

wróć