Firma Acronis raz do roku robi badania poziomu zaufania do naszych kopii zapasowych.
Po badaniu tym powstaje Global Disaster Recovery Index.
Poniższy wykres ilustruje:
Co jest Twoim największym wyzwaniem odnośnie tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania po awarii?
Poniżej zamieszczam kilka danych statystycznych ujętych w tym opracowaniu:
Statystyki dotyczącego ogólnego poziomu zaufania:
Prawie 1/3 firm (32%) nadal obawia się, że ich operacje tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania po awarii zawiodą w przypadku poważnego incydentu, a podobna liczba (34%) firm twierdzi że ucierpiałaby z powodu długotrwałego przestoju.
Statystyki dotyczące wykwalifikowane personelu:
Problem niedoboru wykwalifikowanego personelu z 2010 roku nie został rozwiązany. W 2011 roku zaobserować można 8% spadek zaufania w obszarze posiadania wykwalifikowanego personelu, potrafiącego rozwiązać główne problemy. Potencjalną, przyczyną tego może być trudny ekonomicznie okres.
Dane dotyczące środków przeznaczonych na operacje tworzenia kopii zapasowych:
Około 2/3 (67%) firm przyznała się, że ze swojego budżetu IT na operacje tworzenia kopii zapasowych
i odzyskiwania po awari wydała tylko 10% albo mniej, natomiast 22% firm przyznała się, że nie wydała żadnych środków.
Jeden z kluczowych wniosków raportu:
Błąd ludzki jest główną przyczyną awarii systemów, której roczny koszt kształtuje się na poziomie $366 363
Drugi z kluczowych wniosków:
Nadal brak strategii przechowywania kopii zapasowych poza siedzibą firmy
Więcej wniosków oraz cały raport do ściągnięcia: ACRONIS_DR_Index_2012_PL