Windows 8 niedziałający interfejs Modern UI, czyli kafelki nie działają…

Autor wpisu
Dorota Ruta

Niektórzy użytkownicy Windows 8 mają problemy z aplikacjami Modern UI. Programy z kafelków w Windows 8 po prostu nie działają, a po kliknięciu w kafelek wyświetla się strona ładowania aplikacji i tyle. Po pewnym czasie aplikacja wraca do strony startowej z kafelkami nie uruchamiając się.

Przeszukując Google zauważyłem, że są to przede wszystkim użytkownicy uaktualnień z Windows 7.
Interfejs MODERN UI (wcześniej METRO UI) działa w rozdzielczości przynajmniej 1024×768. Jeśli nasz komputer spełnia te wymagania, ale mimo to aplikacje nie działają, warto przyjrzeć się proponowanym rozwiązaniom.

Na licznych forach dyskusyjnych można znaleźć porady typu „odśwież system” albo „wyłącz antywirusa”. A co, jeśli nie chcemy odświeżać systemu (tracimy wtedy nasze programy), a wyłączanie lub odinstalowanie antywirusa nic nie daje? Jeśli mamy dostęp do sklepu, możemy jeszcze spróbować przeinstalować aplikacje- najczęściej jednak problem ten powoduje również niemożliwość wejścia do sklepu.

Otóż okazuje się, że sposobów jest więcej. W naszym przypadku (komputer w naszym serwisie DreamITeam) pomógł sposób I.

SPOSÓB I

  • tworzymy plik tekstowy (pusty), np. na pulpicie;
  • otwieramy go i w środku wklejamy następującą treść:

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Ole]
    „MachineLaunchRestriction”=hex:01,00,04,80,90,00,00,00,a0,00,00,00,00,00,00,00,\
    14,00,00,00,02,00,7c,00,05,00,00,00,00,00,18,00,1f,00,00,00,01,02,00,00,00,\
    00,00,05,20,00,00,00,20,02,00,00,00,00,14,00,0b,00,00,00,01,01,00,00,00,00,\
    00,01,00,00,00,00,00,00,18,00,1f,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,\
    00,32,02,00,00,00,00,18,00,1f,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,\
    2f,02,00,00,00,00,18,00,0b,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,0f,02,00,00,00,01,\
    00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,20,02,00,00,01,02,00,00,00,00,\
    00,05,20,00,00,00,20,02,00,00
    „MachineAccessRestriction”=hex:01,00,04,80,8c,00,00,00,9c,00,00,00,00,00,00,00,\
    14,00,00,00,02,00,78,00,05,00,00,00,00,00,14,00,07,00,00,00,01,01,00,00,00,\
    00,00,01,00,00,00,00,00,00,14,00,03,00,00,00,01,01,00,00,00,00,00,05,07,00,\
    00,00,00,00,18,00,07,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,32,02,00,\
    00,00,00,18,00,07,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,2f,02,00,00,\
    00,00,18,00,03,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,0f,02,00,00,00,01,00,00,00,01,\
    02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,20,02,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,\
    00,00,20,02,00,00

  • zapisujemy plik przez Plik->Zapisz jako i tu w polu „Zapisz jak typ” wybieramy „Wszystkie pliki”;
  • Nazwę podajemy dowolną, a na jej końcu dodajemy rozszerzenie „.reg” (bez cudzysłowu ale z kropką);
  • Tak przygotowany plik odpalamy z pulpitu. System zapyta nas, czy chcemy wprowadzić informację do rejestru, a kiedy kliniemy „Tak” – poinformuje nas o powodzeniu operacji;
  • Wykonujemy restart systemu i potem powinno wszystko działać.

Jeśli jednak ta metoda się nie sprawdzi, próbujemy:

SPOSÓB II

  • Odinstalować sterownik karty graficznej;
  • Zainstalować na nowo sterownik karty ze strony producenta karty.

SPOSÓB III – w ostateczności

  • Wchodzimy do edytora rejestru (regedit.exe);
  • Znajdujemy klucz HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Ole;
  • Kasujemy zawartość;
  • Wykonujemy restart.

Mamy nadzieję, że sprawdzą się u Was te rozwiązania. U nas sprawdziło się już to pierwsze.