Jak wybrać firmę do obsługi informatycznej?

Autor wpisu
michal-avatar-dreamiteamMichał Ruta
Czas potrzebny na przeczytanie
7 minut

Wybór odpowiedniej firmy, która zadba o nasz biznes jest niezwykle istotny.

Od tego zależy jakość naszego świadczonych przez nas usług i ogólny wizerunek.

Raz wybrana odpowiednio firma do obsługi informatycznej da nam wiele satysfakcji i pozwoli uniknąć różnego rodzaju problemów w przyszłości.

Czym zatem kierować się szukając odpowiedniej firmy?

Doświadczenie

Im dłużej działa na rynku, tym posiada więcej zadowolonych Klientów i zrealizowanych projektów.

Jeśli dana firma prężnie działa na rynku od kilku lat mamy pewność, że pracownicy mają odpowiednią wiedzę oraz umiejętności, mających kluczowe znaczenie dla jakości usług.

Łatwo też nam jest sprawdzić referencje takiej firmy.

Dostosowanie oferty do naszych wymagań

Znane firmy zajmujące się obsługą informatyczną mają fachowe podejście do Klienta i indywidualnie dopasowują ofertę do oczekiwań Klienta.

Trzeba zwrócić uwagę, czy przygotowując dla nas produkt/wykonując usługę dana firma dokłada wszelkich starań, by sprostać naszym wymaganiom i oczekiwaniom.

Każda firma jest inna i należy ją poznać aby

Referencje

Pozytywne opinie zadowolonych z obsługi informatycznej firmy osób, powinno być dla nas znakiem, że mamy do czynienia z rzetelnym przedsiębiorcą, który do każdego zlecenia podchodzi bardzo profesjonalnie. Sprawdzone i długo istniejące na rynku firmy nie będą się bały udostępnić na żądanie swoich referencji.

Szybkość reakcji na zgłoszenia

Istotny jest też kontakt z pracownikami danej firmy i szybkość ich reakcji na ewentualne problemy techniczne. Dobrze funkcjonująca placówka w szybkim czasie zareaguje na nasze zgłoszenia i fachowo podejdzie do sprawy, starając się jak najszybciej wyeliminować problem, który się pojawił. Łatwy i szybki kontakt telefoniczny, tudzież mailowy, bądź osobisty to podstawa dobrych stosunków i efektywnego rozwiązywania ewentualnych kłopotów.

Podział na Linie Wsparcia

Decydując się na obsługę przez zewnętrzną możemy skorzystać z jej dobrej organizacji pracy.

Obsługa Informatyczna to oczywisty podział na:

  • I    Linię Wsparcia – tam trafiają codzienne proste problemy użytkowników. Linia ta powinna działać bardzo szybko
  • II  Linię Wsparcia – tam pracują bezpośredni Opiekunowie klientów – oni wiedzą najwięcej o systemach klientów i pilnują całości procedur podpisanych w umowach.
  • III Linię Wsparcia – tam pracują najwięksi eksperci IT. W ich rękach jest kreowanie strategii IT oraz usuwanie najważniejszych incydentów.

Taki służy jak najlepszemu rozwiązaniu każdego problemu. Wszystko to w celu zmniejszenia przestojów związanych z awariami.

Pomoc zdalna

Warto również dowiedzieć się, czy dana firma używa zdalnego oprogramowania, które pozwala na rozwiązanie niektórych problemów bez konieczności przejechania do Klienta.  Oprogramowanie znacznie skraca czas naprawy i obniża cenę usługi. Obecnie ponad 70% zgłoszeń problemów informatycznych udaje się rozwiązać poprzez zdalne oprogramowanie.

Warto wypunktować sobie najważniejsze dla nas elementy i pod ich katem sprawdzać ofertę poszczególnych firm.

Jeśli tylko poświęcimy odpowiednio dużo czasu na wybór usługodawcy, który zajmie się obsługą informatyczną, będziemy cieszyć się z długoletniej współpracy.

Pozwoli to czerpać korzyści zarówno nam jak i firmie, która będzie z nami współpracować.