10 zalet outsourcingu IT

Autor wpisu
michal-avatar-dreamiteamMichał Ruta
Czas potrzebny na przeczytanie
10 minut

MP900382645Jeśli obsługa informatyczna Twojego biznesu pochłania zbyt dużą część budżetu lub po prostu szukasz oszczędności, outsourcing IT jest strzałem w dziesiątkę.

To nie kolejny przelotny trend. Kojarzenie go z oddawaniem własnego „dziecka” pod opiekę obcym, również ma niewiele wspólnego z prawdą.

Firmy outsourcingowe przyrównać można do lekarzy specjalistów najlepszych w swojej profesji.

Przedstawiamy dziesięć zalet outsourcingu IT, które są dowodem na to, że zewnętrznym dostawcom usług opłaca się zaufać.

1.Wydatki pod kontrolą

Usługodawcy z branży IT są bardzo elastyczni.

To zleceniodawca decyduje kiedy oraz w jakim zakresie potrzebuje danego rozwiązania. W konsekwencji, zawsze wie za co płaci.

2. Zoptymalizowane koszty pracy

Minimalizacja kosztów związanych z utrzymywaniem stałego działu technicznego, oznacza dodatkowe fundusze, które można przeznaczyć na efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi.

Kluczowi dla firmy pracownicy zostaną docenieni – pakiety szkoleń czy premie trafią do najlepszych.

3. Kwalifikacje, poparte certyfikatami

Coraz częściej firmy oferujące outsourcing IT w Warszawie i innych większych miastach posiadają certyfikaty, które są potwierdzeniem wysokiej jakości świadczonych usług.

Jeśli pracownicy firmy legitymują się międzynarodowymi certyfikatami, takimi jak np.: Microsoft Certified IT Professional (MCITP), czy Cisco Certified Network Associate (CCNA), istnieje większe prawdopodobieństwo, że współpraca będzie owocna.

4. Doświadczenie – zawsze w cenie

Dla wiodących firm outsourcingowych nie ma nierozwiązywalnych problemów technicznych.

Jakkolwiek skomplikowane by one nie były, usługodawcy spotkali się zawczasu z podobnymi zadaniami, które stawiali przed nimi inni Klienci.

5. Wzrost konkurencyjności

Gdy o system informatyczny dba wynajęty zespół profesjonalistów, czas reakcji i działania jest błyskawiczny. Zewnętrznej firmie IT bardziej będzie zależało na utrzymaniu klienta, niż „etatowcowi”.

6.  Brak konieczności rekrutowania samodzielnie pracowników IT

Implementacja nowej technologii w firmie jest poważnym wyzwaniem.

Bywa, że znacząco przyczynia się do rynkowego sukcesu przedsiębiorstwa.

Outsourcing IT to sprytne obejście typowego schematu – omijamy bowiem proces rekrutacji i szkolenia personelu odpowiedzialnego za planowany projekt.

7. Decyzje IT w rękach fachowców z doświadczeniem

Popularność outsourcingu leży w jego wygodzie.

Skomplikowane decyzje związane z systemem informatycznym w firmie leżą w gestii osób, które znają go od podszewki.

Dla przedsiębiorców i managerów to jeden obowiązek mniej w napiętym harmonogramie, a w dłuższej perspektywie, czas zyskany dla rozwoju firmy.

8. Mniej biurokracji wewnątrz firmy

Gdy padają słowa takie jak przepisy, biurokracja czy opłaty dodatkowe, atmosfera w biurze z miejsca staje się wyjątkowo napięta i nieprzyjemna.

Łatwo sprawić, by w kontekście technologii pojawiały się rzadziej – zarządzanie dokumentacją i procedurami warto powierzyć firmie outsourcingowej, która będzie czuwała nad jej aktualnością.

9. Wyrównanie szans małych i średnich firm

Dzięki outsourcingowi IT małe firmy nie muszą oszczędzać na systemie informatycznym.

Mogą pozwolić sobie na nowoczesny software na bieżąco kontrolowany przez zewnętrznego usługodawcę podobny do tego z jakiego korzystają wielcy gracze.

10. Delikatne (ale bezpieczne) dane

Firmowe bazy danych są przeładowane informacjami na temat Klientów – by wspomnieć tylko o numerach kart kredytowych czy adresach zamieszkania.

Outsourcing IT daje pewność, że wrażliwe dane pozostaną na swoim miejscu i będą wykorzystane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.

Jeśli mamy obawę aby powierzać pełną kontroli nad IT to można postawić na outsourcing o mniejszym lub większym zasięgu, w zależności od tego w jakim stopniu chcemy wpływać na podejmowane w obszarze IT decyzje.

DreamITeam wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując zarówno outsourcing całościowy, jak i indywidualnie dostosowany do potrzeb danego przedsiębiorstwa i jego bieżących problemów.