Jednak w przypadku komputerów i ich użytkowników, w wyjątkowym stopniu praktyka odbiega od zdroworozsądkowych reguł.
Większość z nas ma na koncie mnóstwo drobnych przewinień w rodzaju instalacji niepewnego pliku albo zalania klawiatury laptopa.
Przewinienia rzadko kiedy uchodzą na sucho.
Kara, w postaci awarii firmowego komputera lub całego systemu komputerowego, nadchodzi w najmniej spodziewanym momencie.
Nie ominęła ona jednego z naszych Klientów, który wszystkie potrzebne firmie dane archiwizował na taśmach.
Problem w tym, że nie troszczono się specjalnie o zgromadzone w ten sposób kopie zapasowe. Brak odpowiedniej konserwacji sprawił, że taśmy nie nadawały się do użytku – były całkowicie powyginane i wkręcone.
Wszystko wyszło na jaw dopiero przy okazji awarii systemu komputerowego.
Danych z taśm nie udało się odzyskać.
Regularne testowanie urządzeń i taśm pod kątem wiarygodności danych oraz możliwości ich wykorzystywania z pewnością pozwoliłoby uniknąć katastrofy.
Zanurzając się w wirtualnej rzeczywistości, zapominamy, że komputer jest urządzeniem mechanicznym.
Wentylatory czy dyski twarde to rzeczy całkowicie materialne, które w dodatku pozostają w ruchu narażone na wszechobecny kurz i zanieczyszczenia.
Jako bardzo dobry przewodnik wilgoci, kurz może przyczynić się do poważnej awarii systemu komputerowego w firmie, stąd potrzeba regularnego czyszczenia elementów.
Czyszczenie powinno objąć także wszystkie zasoby, które zdołaliśmy zgromadzić na dysku przez okres użytkowania komputera.
Pliki tymczasowe, które mimowolnie zbieramy w ciągu wycieczek po Internecie mogą być przyczyną spowolnienia urządzenia.
Dzięki comiesięcznemu przeczyszczeniu sprzętu przez specjalny program komputer zadziała nawet o 30% szybciej niż do tej pory.
System komputerowy w firmie powinien być czysty także w kontekście nielegalnego oprogramowania – licencja to pierwszy krok do uniknięcia ryzyka awarii systemu.
Wymienione sposoby na „zdrowy” komputer zna i stosuje każda dobra firma outsourcingowa.
Outsourcing IT stawia przede wszystkim na obsługę informatyczną opartą na niezbędnej profilaktyce.
„Leczenie”, jeśli w ogóle potrzebne, jest krótkie i bezbolesne.