Office365 – czy to dobry wybór czy nie?

Autor wpisu
michal-avatar-dreamiteamMichał Ruta

Office365Jest kilka możliwości wyboru poczty dla Twojej firmy: ISP, Google oraz Microsoft.

Jest to walka Gmail vs. Office365

ISP (Internet Service Providers) tacy jak home.pl, az.pl, nazwa.pl, wielu zagranicznych takich jak 1ana1.com (już dostępny w PL).

Ale tak naprawdę liczy się na rynku tylko dwóch:

  1. Google z pocztą gmail;
  2. Microsoft z Office365.

Tym razem krótki podsumowanie odnośnie zalet Office 365 jako całościowego pakietu do obsługi nie tylko poczty ale i pracy grupowej w firmie.

Zalety poczty Exchange Online

  • 50 GB na każde konto;
  • Pełna synchronizacja z każdym urządzeniem:
    • telefonem
    • komputerem
    • przez stronę internetową, czyli przez przeglądarkę

Synchronizowane są:

  • poczta elektroniczna
  • kontakty
  • kalendarze
  • zadania

Wniosek: mamy ZAWSZE kopię zapasową swoich kontaktów w Outlooku i na serwerze Microsoftu w chmurze. W przypadku problemów z jednym z urządzeń możemy mieć dostęp do swoich danych z każdego innego urządzenia na świecie, które ma internet.

Dodatkowe zalety Office 365

  • Pełna synchronizacja z serwerem umożliwia w miarę szybką konfigurację użytkownika na nowym komputerze. W sprawie poczty nic nie trzeba przegrywać.
  • Możliwość utworzenia specjalnych kalendarzy zasobów np. Sala konferencyjna, urlopy czy wydarzenia – dostępna dla pracowników. Możliwość planowania z wykorzystaniem zasób z poziomu Outlooka lub przez stronę internetową
  • Łatwy sposób ustawienia „Wiadomości urlopowych” z poziomu Outlooka, przez telefon lub przez stronę internetową. Już nie będziesz musieć prosić swojego informatyka o ustawienie za Ciebie!
  • Super funkcjonalny podgląd konta przez stronę internetową – wygląda prawie identycznie jak Outlook na komputerach.
  • Dużo mniejsza ilość SPAMu niż u innych ISP. Możliwość kontrolowania i ustawiania opcji filtrowania niechcianych wiadomości.

Dodatkowy atut to praca grupowa, a w niej w szczególności:

  • Możliwość udostępniania kalendarzy lub całej skrzynki innym osobom z poziomu Outlooka lub przez stronę internetową.

Co trzeba zrobić, aby mieć Office 365 i ile to kosztuje??

Żeby w pełni wykorzystać Exchange Online musimy mieć Office w wersji 2016.
W roku 2017 Office w wersji 2007 nie będzie wspierany przez Microsoft.
Na tą chwilę możesz jeszcze używać pakiety Office 2010 oraz Office 2013.

Jakie są warianty?

W przypadku Office 365 w wariancie Business Premium mamy:

  • Pocztę Exchange Online
  • 1 TB miejsca na każdego użytkownikach na backup danych.
    • Uwaga mamy tutaj 30 dniowy kosz dla użytkownika i 30 dniowych kosz dla administratora czyli po usunięciu pliku mamy 60 dni na odzyskanie.
  • 1 TB na witrynę SharePoint.
    • SharePoint możemy wykorzystać jako przestrzeń wspólną na własne dokumenty wewnętrzne. Dzięki temu można edytować dokumenty Office przez kilka osób jednocześnie.
    • Możemy to także potraktować jak portal na dane dla naszych klientów. Klienci mogą logować się przez konta darmowe Microsoft Live. Mogą używać do dostępu także swoje konta Office365.
  • Oprogramowanie Office na komputerach, MAC i urządzenia mobilne (zawsze najnowsza wersja pakietu Office).
  • Jedno konto (jeden użytkownik Office365) posiada możliwość zainstalowania 5 instalacji (licencji) pakietu Office365 na swoim komputerze, laptopie, tablecie.

Oczywiście jeśli macie dalsze pytania, chętnie na nie odpowiemy.
Czekamy na Wasz kontakt!