Testowanie reklam w Google Adwords – nie klikaj samemu bez sensu !

Opublikowano przez w Porady techniczne.

Print Friendly, PDF & Email

Zarządzając kampanią Google Adwords, często kusi nas aby sprawdzić czy nasza reklama się ukazuje na pierwszych miejscach.

Ważną sugestią jest aby nie sprawdzać wyświetlania własnych reklam w normalnej wyszukiwarce, gdyż zgodnie z zaleceniami Googli:

” wielokrotne wyszukiwania własnej reklamy może wpłynąć na jej pozycję w rzeczywistych wynikach wyszukiwania Google.”

Należy to robić na specjalnej stronie przygotowanej przez google.

Wyszukiwanie na tej stronie nie powoduje naliczania dodatkowych opłat za wyświetlenie, oraz nie zwiększa liczby jej wyświetleń a przez to nie obniża współczynnika klikalności (CTR).

Aby przeprowadzić wyszukiwanie testowe za pomocą Narzędzia podglądu reklamy, należy wykonać następujące czynności:

  1. Przejść na stronę http://www.google.pl/adpreview
  2. Wprowadzić słowo kluczowe.
  3. Wprowadzić domenę Google, na przykład google.com lub google.pl.
  4. Wybrać język wyświetlania.
  5. Wybrać lokalizację. Lokalizację można wybrać z menu rozwijanych lub wprowadzić współrzędne geograficzne.
  6. Kliknąć polecenie “Podgląd reklam”.

Funkcja ta jest również dostępna w przypadku reklam na telefon komórkowy.

Więcej informacji na temat Narzędzia podglądu reklam na telefon komórkowy znajduje się pod adresem:

http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=pl&answer=64854.

Poniżej przykład użycia tego narzędzia:

Google Adwords testowanie reklam

wróć