Jak wybrać firmę do obsługi informatycznej Twojego biznesu?

Opublikowano przez w Blog.

Print Friendly, PDF & Email

Wybór odpowiedniej firmy, która zadba o nasz biznes jest niezwykle istotny. Od tego zależy jakość naszego świadczonych przez nas usług i ogólny wizerunek. Raz wybrana odpowiednio firma do obsługi informatycznej da nam wiele satysfakcji i pozwoli uniknąć różnego rodzaju problemów w przyszłości. Czym zatem kierować się szukając odpowiedniej firmy?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na doświadczenie danej firmy. Oczywiście im dłużej działa na rynku, im więcej zadowolonych Klientów i zrealizowanych projektów – tym lepiej. Jeśli dana firma prężnie działa na rynku od kilku lat mamy pewność, że pracownicy mają odpowiednią wiedzę oraz umiejętności, mających kluczowe znaczenie dla jakości usług.

Znane firmy zajmujące się obsługą informatyczną mają fachowe podejście do Klienta i indywidualnie dopasowują ofertę do oczekiwań Klienta. Trzeba zwrócić uwagę, czy przygotowując dla nas produkt/wykonując usługę dana firma dokłada wszelkich starań, by sprostać naszym wymaganiom i oczekiwaniom. Ponadto dobra obsługa informatyczna, to wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych, udoskonalanie wcześniejszych rozwiązań, tak by praca była jeszcze bardziej efektywna i dawała wymierne korzyści i zadowolenie obu stronom. Bardzo ważne jest proaktywne podejście do problemów klienta, a nie tylko rozwiązywanie pojawiających się na codzień awarii.

Ogromne znaczenie mają referencje. Pozytywne opinie zadowolonych z obsługi informatycznej firmy osób, powinno być dla nas znakiem, że mamy do czynienia z rzetelnym przedsiębiorcą, który do każdego zlecenia podchodzi bardzo profesjonalnie. Sprawdzone i długo istniejące na rynku firmy nie będą się bały udostępnić na żądanie swoich referencji.

Istotny jest też kontakt z pracownikami danej firmy i szybkość ich reakcji na ewentualne problemy techniczne. Dobrze funkcjonująca placówka w szybkim czasie zareaguje na nasze zgłoszenia i fachowo podejdzie do sprawy, starając się jak najszybciej wyeliminować problem, który się pojawił. Łatwy i szybki kontakt telefoniczny, tudzież mailowy, bądź osobisty to podstawa dobrych stosunków i efektywnego rozwiązywania ewentualnych kłopotów. Warto również dowiedzieć się, czy dana firma używa zdalnego oprogramowania, które pozwala na rozwiązanie niektórych problemów bez konieczności przejechania do Klienta, co znacznie skraca czas naprawy i obniża cenę usługi. Obecnie ponad 50% zgłoszeń problemów informatycznych udaje się rozwiązać poprzez zdalne oprogramowanie.

Warto wypunktować sobie najważniejsze dla nas elementy i pod ich katem sprawdzać ofertę poszczególnych firm. Jeśli tylko poświęcimy odpowiednio dużo czasu na wybór usługodawcy, który zajmie się obsługą informatyczną, będziemy cieszyć się z długoletniej współpracy, która pozwoli czerpać korzyści zarówno nam jak i firmie, która będzie z nami współpracować.

wróć