Jest kilka możliwości wyboru poczty elektronicznej dla Twojej firmy: ISP, Google oraz Microsoft.
Jest to walka Gmail vs. Microsoft 365
Są ISP (Internet Service Providers) tacy jak home.pl, az.pl, nazwa.pl, wielu zagranicznych takich jak 1ana1.com (już dostępny w PL).
Ale tak naprawdę liczy się na rynku tylko dwóch dostawców poczty elektronicznej:
- Google z pocztą Gmail;
- Microsoft z usługą Microsoft 365.
Tym razem krótki podsumowanie odnośnie zalet Microsoft 365 jako całościowego pakietu do obsługi nie tylko poczty ale i pracy grupowej w firmie.
Zalety poczty Exchange Online
- 100 GB na każde konto;
- Pełna synchronizacja z każdym urządzeniem:
- telefonem
- komputerem
- przez stronę internetową, czyli przez przeglądarkę
Synchronizowane są:
- poczta elektroniczna
- kontakty
- kalendarze
- zadania
Wniosek: mamy ZAWSZE kopię zapasową swoich kontaktów w Outlooku i na serwerze Microsoftu w chmurze. W przypadku problemów z jednym z urządzeń możemy mieć dostęp do swoich danych z każdego innego urządzenia na świecie, które ma internet.
Dodatkowe zalety Microsoft 365
- Pełna synchronizacja z serwerem umożliwia w miarę szybką konfigurację użytkownika na nowym komputerze. W sprawie poczty nic nie trzeba przegrywać.
- Możliwość utworzenia specjalnych kalendarzy zasobów np. Sala konferencyjna, urlopy czy wydarzenia – dostępna dla pracowników. Możliwość planowania z wykorzystaniem zasób z poziomu Outlooka lub przez stronę internetową
- Łatwy sposób ustawienia „Wiadomości urlopowych” z poziomu Outlooka, przez telefon lub przez stronę internetową. Już nie będziesz musieć prosić swojego informatyka o ustawienie za Ciebie!
- Super funkcjonalny podgląd konta przez stronę internetową – wygląda prawie identycznie jak Outlook na komputerach.
- Dużo mniejsza ilość SPAMu niż u innych ISP. Możliwość kontrolowania i ustawiania opcji filtrowania niechcianych wiadomości.
Dodatkowy atut to praca grupowa, a w niej w szczególności:
- Możliwość udostępniania kalendarzy lub całej skrzynki innym osobom z poziomu Outlooka lub przez stronę internetową.
Co trzeba zrobić, aby mieć Microsoft 365 i ile to kosztuje??
Żeby w pełni wykorzystać Exchange Online musimy mieć Office w wersji 2016.
W roku 2017 Office w wersji 2007 nie będzie wspierany przez Microsoft.
Na tą chwilę możesz jeszcze używać pakiety Office 2010 oraz Office 2013.
Jakie są warianty?
W przypadku Microsoft 365 w wariancie Business Premium mamy:
- Pocztę Exchange Online
- 1 TB miejsca na każdego użytkownikach na backup danych.
- Uwaga mamy tutaj 30 dniowy kosz dla użytkownika i 30 dniowych kosz dla administratora czyli po usunięciu pliku mamy 60 dni na odzyskanie.
- 1 TB na witrynę SharePoint.
- SharePoint możemy wykorzystać jako przestrzeń wspólną na własne dokumenty wewnętrzne. Dzięki temu można edytować dokumenty Office przez kilka osób jednocześnie.
- Możemy to także potraktować jak portal na dane dla naszych klientów. Klienci mogą logować się przez konta darmowe Microsoft Live. Mogą używać do dostępu także swoje konta Microsoft 365.
- Oprogramowanie Office na komputerach, MAC i urządzenia mobilne (zawsze najnowsza wersja pakietu Office).
- Jedno konto (jeden użytkownik Microsoft 365) posiada możliwość zainstalowania 5 instalacji (licencji) pakietu Microsoft 365 na swoim komputerze, laptopie, tablecie.
Oczywiście jeśli macie dalsze pytania, chętnie na nie odpowiemy.
Czekamy na Wasz kontakt!