Prywatność informacji przy wdrożonym zarządzaniu telefonami

Autor wpisu
Marcin Najgrodzki

 

Wielu użytkowników zadaje sobie to pytanie. Firmy oferują telefony służbowe, które często wykorzystywane są do celów prywatnych. Świadomość obywateli w sprawach związanych z prywatnością jest coraz większa – rośnie wraz z powszechnością wykorzystywania nowoczesnych technologii.

Ochrona danych organizacji na telefonach czy tabletach jest nie lada wyzwaniem. Z pomocą przychodzi nam rozwiązanie Microsoft Intune.

Intune służy do zarządzania i ochrony danych na urządzeniach mobilnych. Jest to usługa w pełni oparta na chmurze, zarządzana z poziomu przeglądarki, działająca za pośrednictwem Internetu.

Czy ochrona i bezpieczeństwo danych musi wiązać się z całkowitą inwigilacją pracowników, w tym przeglądanie smsów lub historii przeglądania? Otóż nie!

Twórcy rozwiązania dostarczają dokładnych informacji, które dane są dla nich jawne, a które pozostają prywatne. Jak wynika z samej dokumentacji Microsoftu, administratorzy usługi nie mogą oglądać takich treści jak: historia połączeń oraz przeglądania stron, wiadomości e-mail i SMS, kontakty, kalendarz, a także zapisane hasła.

Oczywiście usługa musi mieć dostęp do niektórych informacji, takich jak np. IMEI urządzenia, lokalizacja, czy model, aby móc spełniać swoje zadania.

Niemniej jednak są to mniej poufne informacje, o które przeciętny użytkownik zbytnio się nie troszczy.

Mając wdrożone zarządzanie MDM, możemy spać spokojnie bez obawy o naruszenie naszej prywatności.