Prywatność informacji przy wdrożonym zarządzaniu telefonami

Autor wpisu
marcin-avatar-dreamiteamMarcin Najgrodzki
Czas potrzebny na przeczytanie
3 minuty

Telefon służbowy a dane prywatne

Firmy oferują telefony służbowe, które często wykorzystywane są do celów prywatnych.

Świadomość obywateli w sprawach związanych z prywatnością jest coraz większa – rośnie wraz z powszechnością wykorzystywania nowoczesnych technologii.

Ochrona danych organizacji na telefonach czy tabletach jest nie lada wyzwaniem. Pracownik zastanawia się na ile firma może pozwolić  sobie kontrolować jego dane prywatne.

Czy może mieć wgląd do jego zdjęć, kontaktów, notatek zapisanych na telefonie?

Czy ochrona i bezpieczeństwo danych musi wiązać się z całkowitą inwigilacją pracowników, w tym przeglądanie smsów lub historii przeglądania? Otóż nie!

Prawnie rozstrzygający argumentem są oczywiście przepisy prawa pracy i regulaminu firmowe.

Techniczne z pomocą przychodzi nam rozwiązanie Microsoft Intune.

Intune służy do zarządzania i ochrony danych na urządzeniach mobilnych. Jest to usługa w pełni oparta na chmurze, zarządzana z poziomu przeglądarki, działająca za pośrednictwem Internetu.

Twórcy rozwiązania dostarczają dokładnych informacji, które dane są dla nich jawne, a które pozostają prywatne.

Czego nie może widzieć firma

Jak wynika z samej dokumentacji Microsoftu, administratorzy usługi nie mogą oglądać takich treści jak:

  • historii połączeń oraz przeglądania stron
  • wiadomości e-mail, SMSów oraz kontaktów
  • kalendarza,
  • zapisanych haseł

Oczywiście usługa musi mieć dostęp do niektórych informacji, takich jak np. IMEI urządzenia, lokalizacja, czy model, aby móc spełniać swoje zadania.

Niemniej jednak są to mniej poufne informacje, o które przeciętny użytkownik zbytnio się nie troszczy.

Mając wdrożone zarządzanie MDM, możemy spać spokojnie bez obawy o naruszenie naszej prywatności.