Jak wykorzystać SharePoint w firmie?

Kategoria:  Biznes IT
Data wpisu:  22.05.2023
Czas potrzebny na przeczytanie:  3 minuty

Microsoft SharePointSharePoint to narzędzie do zarządzania treścią i współpracy w firmie. Pozwala na łatwe udostępnianie informacji, dokumentów i plików wewnątrz organizacji oraz na współpracę nad nimi. Umożliwia tworzenie witryn internetowych, list zadań, harmonogramów projektów oraz udostępnianie plików i zasobów wewnątrz firmy. Dzięki integracji z innymi aplikacjami, takimi jak Office 365, możliwe jest łatwe udostępnianie informacji i zasobów. W tym artykule przedstawimy kilka sposobów, jak wykorzystać SharePoint w Twojej firmie:

SharePoint jako wewnętrzna witryna internetowa

SharePoint pozwala na tworzenie wewnętrznej strony internetowej dla firmy. Dzięki niemu można łatwo i szybko udostępniać informacje wewnątrz przedsiębiorstwa, takie jak dokumenty, raporty, informacje o projektach, organizować forum dyskusyjne i wiele innych. Można również dostosować wygląd strony do potrzeb firmy, co pozwala na zwiększenie jej atrakcyjności i funkcjonalności. W ten sposób można zwiększyć efektywność wewnętrznej komunikacji, a także ułatwić pracę zespołom.

Współpraca nad dokumentami

SharePoint umożliwia tworzenie dokumentów, które mogą być edytowane przez wiele osób jednocześnie. Ponadto, umożliwia także ustalenie uprawnień, dzięki czemu możesz kontrolować, kto ma dostęp do dokumentów i kto może je przeglądać lub edytować. To zapewnia większe bezpieczeństwo i chroni twoje dokumenty przed niepowołanym dostępem. Dzięki temu możesz mieć pewność, że twoje dokumenty są zawsze bezpieczne i chronione.

Możesz współpracować nad:

  • dokumentami programu Word,
  • skoroszytami programu Excel,
  • prezentacjami programu PowerPoint,
  • dokumentami pakietu Office w usłudze OneDrive.

Zarządzanie projektami

Możliwość łatwego dostępu do tych informacji przez cały zespół pozwala na szybsze rozwiązywanie problemów i lepszą koordynację pracy. Wraz z możliwością monitorowania postępów projektu, SharePoint umożliwia również planowanie zadań na przyszłość, identyfikowanie potencjalnych problemów i dostosowywanie harmonogramów. Wszystkie te informacje mogą być łatwo dostępne dla całego zespołu, co pozwala na lepszą koordynację pracy.

Na co może składać się projekt w SharePoint?

  • Strona główna — stanowi miejsce docelowe dla zespołów, w którym można łatwo udostępniać zawartość, współpracować i pobierać aktualizacje projektu
  • Kalendarz — zawierający wszystkie spotkania i deadliny.
  • Lista śledzenia projektu — wszystkie postępy pracy związane z nadchodzącym projektem.
  • Lista śledzenia problemów — śledzenie wszelkich problemów, które mogą przeszkadzać w drodze do projektu.
  • Biblioteka dokumentów — łatwy i bezpieczny dostęp do plików projektu.
  • Kosz — zapewnia dostęp do niedawno odrzuconej zawartości związanej z projektem.
  • Szablon raportu o stanie — Użyj tego gotowego szablonu, aby łatwo publikować raporty o stanie projektu zespołowi.

Współdzielenie zasobów

SharePoint umożliwia łatwe udostępnianie plików i zasobów wewnątrz firmy. Można tam umieszczać szablony dokumentów, prezentacje, zdjęcia itp.

Możesz udostępniać swoje pliki:

  • konkretnym osobom,
  • całej organizacji,
  • na zewnątrz.

Dodatkowo możesz wybrać uprawnienia do pliku:

  • osoby, które mogą edytować plik,
  • osoby, które mogą przeglądać plik,
  • osoby, które mogą otworzyć plik w trybie recenzji.

Wdrożenie SharePoint w Twojej firmie może znacznie usprawnić procesy biznesowe i poprawić efektywność pracy. Dzięki temu narzędziu łatwiej będzie udostępniać informacje, współpracować nad dokumentami oraz zarządzać projektami. SharePoint umożliwia również integrację z innymi aplikacjami, takimi jak Microsoft Office 365, co pozwala na jeszcze większe zwiększenie efektywności pracy.

Zainwestuj w SharePoint i zobacz, jak Twoja firma może osiągnąć kolejny poziom wydajności!
Umów się na bezpłatną konsultację z naszym ekspertem, aby dowiedzieć się więcej o możliwościach dla Twojej firmy

Autor wpisu
Natalia Traczewska