Chcesz kupić pakiet MS Office i ogarnia Cię paraliż ?

Autor wpisu
michal-avatar-dreamiteamMichał Ruta
Czas potrzebny na przeczytanie
10 minut

Office365icons

Masz firmę i kupiłeś nowy komputer i okazuje się, że nie ma na nim pakietu Office?

Zdarza się to dość często… Chcesz teraz kupić pakiet MS Office i ogarnia Cię paraliż decyzyjny?

Nie rozumiesz, co do Ciebie mówi Twój informatyk?

Faktycznie obecnie masz co najmniej kilka możliwości… wersja:

  • OEM
  • PKC
  • BOX
  • Online
  • Chmurowy

i paraliż decyzyjny gotowy!…

Spokojnie wyjaśnimy Ci wszystko po kolei 🙂

W zanadrzu są trzy opcje:

OPCJA 1 – zakup fizyczny, licencja bez limitu czasowego

Nazwa: Wersja Office 2013 Home & Business 2013 PL
Inaczej zwana: „Office 2013 dla Użytkowników Domowych i Małych firm”

Jest to wersja, która posiada następujące cechy:

  • Jest to produkt FIZYCZNY, czyli kupujesz ją przez internet, w sklepie internetowym lub w każdej firmie informatycznej (np.: DreamITeam 😉 jako fizyczne pudełko z kodem i jest Twoja po wsze czasy. Jednak samą wersję do zainstalowania i tak trzeba ściągnąć z internetu,
  • Możesz ją zainstalować tylko na 1 komputerze,
  • Możesz jej używać bez ograniczenia czasowego,
  • Można ją przenosić pomiędzy komputerami, ale nie za często… na początku po minimum 3 miesiącach od pierwszej instalacji,
  • Nie możesz jej aktualizować do nowych wersji, które wyjdą w przyszłości,
  • Zawiera w sobie:
    • Word 2013,
    • Excel 2013,
    • PowerPoint 2013,
    • OneNote 2013,
    • Outlook 2013.
  • Kosztuje: ok. 900 zł netto / 1099 zł brutto.

OPCJA 2 – zakup online, licencja bez limitu czasowego

Nazwa:Wersja Office 2013 Home & Business 2013 PL Online
Inaczej zwana: „Office 2013 dla Użytkowników Domowych i Małych firm”
https://products.office.com/pl-pl/home-and-business5

Jest to wersja, która posiada następujące cechy:

  • Jest to produkt kupowany online, czyli kupujesz ją tylko przez internet (link powyżej) jako kod. Po zakupie licencja jest Twoja po wsze czasy. Jednak samą wersję do zainstalowania i tak trzeba ściągnąć z internetu,
  • Możesz ją zainstalować tylko na 1 komputerze,
  • Możesz jej używać bez ograniczenia czasowego,
  • Można ją przenosić pomiędzy komputerami, ale nie za często… na początku po minimum 3 miesiącach od pierwszej instalacji,
  • Nie możesz jej aktualizować do nowych wersji, które wyjdą w przyszłości,
  • Zawiera w sobie:
    • Word 2013,
    • Excel 2013,
    • PowerPoint 2013,
    • OneNote 2013,
    • Outlook 2013.
  • Kosztuje: ok. 975 zł netto  / 1199 brutto.

OPCJA 3 – zakup online, licencja na 1 rok + dodatkowy pakiet usług

Nazwa: Office365 Small Business Premium PL

Jest to wersja, która posiada następujące cechy:

  • Nie jest produktem fizycznym. Kupujesz samodzielnie za pomocą firmowej karty kredytowej jedynie kod z możliwością pobrania produktu przez internet. Wersję instalacyjną ściągasz samemu z internetu,
  • Możesz ją zainstalować na 5-ciu urządzeniach, czyli na Twoim komputerze w pracy, komputerze w domu, tablecie z systemem Windows itd. UWAGA: jednak te 5 możliwości instalacji musisz wykorzystać jedynie dla siebie.. nie może na tym pracować żaden inny pracownik,
  • Płacisz za roczny dostęp do licencji i dodatkowych usług (nie musisz z nich korzystać). Te dodatkowe usługi to bardzo dobra poczta elektroniczna o pojemności 50GB oraz dysk sieciowy OneDrive – bez limitu pojemności,
  • Po roku musisz wykupić znowu licencję na następny rok,
  • Nie da się zainstalować na 6-tym urządzeniu, ale można deaktywować na nieużywanych urządzeniach. Uwaga: jeśli urządzenie nie będzie podłączone do internetu przez 30 dni to licencja sama się zwalnia. Po ponownym podłączeniu licencja znowu się aktywuje,
  • Zawiera w sobie:
    • Word – edytor tekstu,
    • Excel – arkusz kalkulacyjny,
    • PowerPoint – program do tworzenia prezentacji,
    • OneNote – organizator notatek,
    • Outlook – menedżer poczty elektronicznej oraz informacji,
    • Access – system zarządzania bazami danych,
    • Publisher – program do tworzenia publikacji,
    • SkyDrive,
    • Skype,
    • Lync,
    • Exchange,
    • SharePoint.
  • Kosztuje: ok. 500 zł netto  / 615 brutto

OPCJA 4 – zakup online, licencja na 1 rok, możliwość opłaty miesięcznej + bez dodatkowych usług

Nazwa: Office365 Business
https://products.office.com/pl-pl/business/office-365-business

Jest to wersja, która posiada następujące cechy:

  • Nie jest produktem fizycznym. Kupujesz samodzielnie za pomocą karty kredytowej jedynie kod z możliwością pobrania produktu przez internet. Wersję instalacyjną ściągasz samemu z internetu,
  • Możesz ją zainstalować na 5-ciu urządzeniach, czyli na Twoim komputerze w pracy, komputerze w domu, tablecie z systemem Windows itd. UWAGA: jednak te 5 możliwości instalacji musisz wykorzystać jedynie dla siebie.. nie może na tym pracować żaden inny pracownik,
  • Płacisz za miesięczny dostęp do licencji (nie ma żadnych dodatków – tylko pakiet Office),
  • Jest możliwość opłaty rocznej (ceny poniżej),
  • Nie da się zainstalować licencji na 6-tym urządzeniu, ale można deaktywować na nieużywanych urządzeniach. Uwaga: jeśli urządzenie nie będzie podłączone do internetu przez 30 dni to licencja sama się zwalnia. Po ponownym podłączeniu licencja znowu się aktywuje o ile jest wolna,
  • Zawiera w sobie:
    • Word – edytor tekstu,
    • Excel – arkusz kalkulacyjny,
    • PowerPoint – program do tworzenia prezentacji,
    • OneNote – organizator notatek,
    • Outlook – menedżer poczty elektronicznej oraz informacji,
    • Publisher – program do tworzenia publikacji.
  • Kosztuje:   8.80 Euro netto za miesiąc przy płatności za rok,
  • Kosztuje   10.00 Euro netto za miesiąc przy płatności co miesiąc.

Jest jeszcze kilka innych opcji zakupu, ale zwykle są związane z większą ilością licencji.

W powyższym przykładzie omówiliśmy konieczność zakupu pojedynczych licencji na 1 do 5 komputerów. Wtedy takie pojedyncze zakupy mają tylko sens.

Jak dokonać wyboru samodzielnie?

Najlepiej popatrzeć na to pod kątem:

  1. Ile teraz mam pieniędzy?
    1. Jeśli chcesz to rozłożyć w czasie – warto wybrać opcję 4 – opłaty miesięczne
    2. Jeśli chcesz kupić to teraz najtaniej – wybierz opcję 3, ale pamiętaj, że opłata jest roczna.
  2. Czy mam więcej niż 1 komputer, na którym chcę używać pakiety Office?
    Jeśli tak to należy wybrać opcję 3 lub 4, która umożliwia korzystanie z Office na więcej niż 1 urządzeniu.
  3. Czy chcę przenosić Office pomiędzy różnymi komputerami?
    Jeśli tak to też warto wybrać opcję 3 lub 4 – tam można decydować na ilu i jakich komputerach ma być zainstalowany Twój pakiet Office.

A jeśli masz wątpliwości lub to zostało napisane powyżej nic Ci nie mówi to warto zwrócić się o pomoc do InfoEkspertów z DreamITeam.